Organisere visitkort for effektiv kontakt Management

Nu hvor du har haft farverige nye visitkort trykt, og har distribuere dem flittigt, hvad gør du med de kort, du indsamler fra andre mennesker?
Hvis du som de fleste mennesker, har du en stak gummi-stribede kort flyder rundt du skrivebord. Eller du har brugt dem som bogmærker, tandstikkere, og brugt tyggegummi indpakning, og de er hele din office, bil, tegnebog og pung? men det ikke hjælper dig med at opbygge din forretning.
Uden en god arkiveringssystem er information om disse kort ubrugelig. Så Rens dit skrivebord og udvikle et system for prioritering, organisere og følge op med disse kontakter.
High Tech eller gamle skole?
Der er to muligheder for at organisere visitkort:
Den traditionelle måde at holde dem i en kortfil
Den moderne metode til at holde kontakt info på en computerfil
Når du vender tilbage fra et netværk møde eller trade show, før du gør noget andet, opdatere dine kontaktoplysninger. Rang de kort, du har indsamlet i prioriteret rækkefølge, før du lægger dem væk. Separate varmt kundeemner, der er tilbøjelige til at bringe dig business, mennesker med hvem du absolut ønsker at følge op, og hvis oplysninger du vil have ved hånden. Dette kan omfatte udsigter, mennesker du vil henvise til andre, eller der vil sende henvisninger til dig.
Vær ikke bange for at smide kortene fra personer, du vil aldrig kontakte eller henvise. Du kan indgive kolde fører et andet sted eller kaste dem i papirkurven.
Kende din ABZ…
Hvordan du alfabetisere og indsende dine kort er op til dig. Beslutte, hvordan du huske oplysninger bedst, uanset om det er af firmanavne, folks navne, eller efter kategori. Måske er du bedre i stand til at finde oplysninger, hvis det er arrangeret af regionen eller afdeling. Derefter, alfabetisere dem korrekt.
Du kan også fil efter dato eller ved begivenheden hvor mødte du personen. Bare vælge én måde og holde sig til det. For eksempel, filen ikke nogle af sidste navn og andre af virksomhedens navn, eller du vil aldrig finde hvad du leder efter i en knivspids.
Elektronisk = bærbare og Duplicable
Gemme kontaktoplysninger på computeren holder dit kontor pænere og er endnu et skridt mod det papirløse kontor; for de fleste mennesker er søge på computeren mere effektiv end rodede gennem papirsider. I sekunder, kan du køre en form og finde kontaktpersoner efter firma, navn, hundens navn, du mødte, osv. Hvis du tage arbejdet med hjem med dig, er det nemt at kopiere din kontaktliste, snarere end indhaling din hele Rolodex med dig.
Gemme info elektroniskt er også effektiv til at opbygge mailing-lister og udskrivning af etiketter. Men husk backup, backup, backup. Jeg var en high-tech junkie indtil mig skrap drive krak og jeg ikke har en backup af min computerdatabase. God ting jeg holdt disse papirkopier!
Der er mange programmer på markedet til at organisere kontaktoplysninger, såsom handling eller Outlook. Jeg sætter alle mine oplysninger i Microsoft Access.
For en low-tech backup bruger jeg et plastikkort filboks med alfabetisk dividers, arkivering mine kort efter efternavn. Jeg foretrækker også at bruge gennemsigtige ærmer til at gemme visitkort i, da jeg næsten altid filen visitkort i stedet for håndskrift oplysningerne på Tom kort. Ærmerne er en ensartet størrelse, holder boksen ryddeligt. Men du kan være forskellige–ethvert system vil arbejde, så længe du er i overensstemmelse med det.
At holde eller ikke at holde?
Nogle mennesker siger, du skal holde alle visitkort, du nogensinde har modtaget, mens andre tror du bør smide kortene du vil aldrig bruge. Med hurtighed af mennesker flytter rundt og skifter selskaber i dag, smider jeg væk kort kontakter jeg ikke har været i kontakt med for tre år. Så er deres kontaktoplysninger helt sikkert ændret, så selv om jeg ønskede at komme i kontakt med dem, det ikke er sandsynligt, at jeg vil.
Hvis du insisterer på at holde på gamle oplysninger, arkivere disse visitkort i en separat database eller på kortet. Da jeg gøre noter på ryggen af kort, når jeg møder folk, jeg altid ved tidspunkt jeg først gjort kontakt; Noter også hjælpe med at genopfriske min hukommelse af mennesker, jeg ikke har været i tæt kontakt med.
Endelig, Husk at følge op med dine kontakter! Holde en tidsplan og mål for at få kontakt ved telefonopkald, e-mails eller sneglepost. Periodisk gå gennem dit arkiveringssystem og opdatere eller slette gamle oplysninger. Grunden til at du gemmer disse oplysninger er at holde kontakten med mennesker–så bruge din nye organisering system for at bo effektive og din virksomhed trives!




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *